Szukając swojej biznesowej drogi nie był pewien, co powinien robić. Wiedział tylko jedno: chce robić to, co lubi. 

Rozmawiamy z Rafałem Stawnym, założycielem i wspólnikiem w sklepie rowerowym BATBOYS we Wrześni. Rafał na początku 2021 roku ukończył Główny Kurs Zawodowy “Mechanik Rowerowy”.

Jak to się stało, że postanowiłeś otworzyć sklep rowerowy? Jakie były Twoje motywacje?

Po ukończeniu technikum i zdaniu matury, jak wielu moich rówieśników, poszedłem na studia. Były to studia zaoczne, które łączyłem z pracą. Jednak już wtedy wiedziałem, że chciałbym otworzyć własny biznes. Razem z moim dobrym znajomym zaczęliśmy szukać pomysłu, chcieliśmy stworzyć coś, czego brakowało we Wrześni. W tamtym okresie obydwaj uprawialiśmy motocross, a pomiędzy treningami na motocyklu często wsiadaliśmy na rowery. Uważam, że te dwa sporty, chociaż są różne, mają ze sobą dużo wspólnego. Narodził się pomysł na sklep, który był połączeniem skateshopu oraz sklepu rowerowego. Nawet mieliśmy hasło: „KEEP CALM AND FIND YOUR HOBBY” i można było u nas kupić: hulajnogi elektryczne i wyczynowe oraz części i akcesoria do nich, rolki, akcesoria do motocrossu jak rękawiczki i gogle, oraz części i akcesoria rowerowe. Zaczynaliśmy na początku pandemii, więc rowerów brakowało, dlatego u nas też pojawiły się dopiero w drugim roku działalności. Wtedy też powstał serwis rowerowy.

Ważnym elementem Twojego sklepu jest serwis rowerowy. Czym wyróżnia się on we Wrześni? Co było dla Ciebie ważne przy projektowaniu serwisu?

W tym momencie nie wyobrażam sobie naszego sklepu bez serwisu, ale na początku nie było go w planach, więc kiedy okazało się że jest potrzebny, musieliśmy sporo zmienić w sklepie, żeby znaleźć dla niego miejsce. Przy jego projektowaniu chcieliśmy skupić się na tym, żeby było dość miejsca do wygodnej pracy i żeby wszystkie narzędzia były „pod ręką”. Niestety w sezonie często brakuje nam miejsca. Od początku chcieliśmy zajmować się rowerami kompleksowo. Dlatego oprócz zwykłych czynności serwisowych nie boimy się tematów związanych z amortyzacją czy rowerami i hulajnogami elektrycznymi. Poza tym posiadamy stronę internetową, gdzie klient może zobaczyć jakie mamy w ofercie usługi i zapoznać się z cennikiem. Nie jest to może w tych czasach nic nadzwyczajnego ale we Wrześni tego nie ma 😉

Jakie niespodzianki kryły się w rowerach, które trafiły do Twojego serwisu?

Dużo było tego na pewno przez te parę lat i teraz już mnie nic nie dziwi.. Pewien pan przyniósł rower do regulacji. Kupił go jako nowy, ale coś mu w nim przeszkadzało. Narzekał, że jakoś dziwnie mu się jeździ. Okazało się że rower miał widelec zamontowany odwrotnie!. Był to amortyzator Manitou, który ma koronę, nie tak jak zwykle z przodu, tylko z tyłu i ktoś, kto składał rower, się pomylił 😉 

Co było najtrudniejsze w całej działalności?

Otwierając serwis rowerowy trzeba dużo zainwestować w profesjonalne narzędzia. Na początku obawialiśmy się, czy znajdziemy klientów, którzy nam zaufają i powierzą swoje rowery. Jak się okazało niesłusznie, ponieważ szybko udało nam się zapełnić terminarz. Jednak początki nie były takie kolorowe, ponieważ zaczynaliśmy w „roku pandemicznym”. Jak wiadomo, bardzo wtedy brakowało części; trzeba było się mocno nagimnastykować żeby znaleźć niezbędne komponenty. Wiele z nich musieliśmy ściągać z zagranicy.

Co w prowadzeniu BATBOYS oceniasz jako sukces?

Na pewno to, że udało się nam zbudować fajną bazę klientów, którzy do nas wracają i polecają nasze miejsce. A nasz sklep i serwis jest coraz bardziej znany na lokalnym rynku.

Jakie plany i zmiany na przyszły sezon rowerowy?

Muszę przyznać, że u nas zawsze głowy pełne pomysłów. Niestety często brakuje czasu, żeby je zrealizować. W ubiegłym sezonie zaczęliśmy budować customowe rowery dla bardziej wymagających klientów. To na pewno coś, co chcielibyśmy kontynuować także w tym sezonie. Mamy jeszcze inne pomysły na rozwój BATBOYS ale o nich poinformujemy na swoich social mediach jak tylko coś się w tym kierunku ruszy 😉

Czy z perspektywy ponad dwóch lat uważasz, że warto było otwierać sklep i serwis? Co motywuje Cię teraz?

Na pewno było warto! Uważam, że dobrze jest w życiu robić to, co się lubi, a prowadzenie sklepu i serwisu sprawia mi przyjemność. Jeśli chodzi o motywację, to są nią zadowoleni klienci. Często ktoś pokonuje do nas kilkanaście czy kilkadziesiąt kilometrów, ponieważ znalazł nas w internecie lub z polecenia. To bardzo miłe i motywuje do dalszej, ciężkiej pracy. Poza tym rowery, pomimo teoretycznie prostej budowy, cały czas się zmieniają. Producenci prześcigają się we wprowadzaniu nowych technologii. Trzeba być cały czas na bieżąco – nie ma kiedy się nudzić.

Dziękuję za rozmowę. Odbyła się ona w kwietniu 2023r.

Katarzyna Przybysz Michałowska

sklep i serwis Batboys

Lokalizacja sklepu i serwisu:

ul. Daszyńskiego 2b lok. 49

62-300 Września

woj.wielkopolskie

tel: +48 510 821 884

biuro@batboys.pl

www.batboys.pl

Przed wizytą sprawdź aktualne godziny otwarcia.